Wednesday, June 29, 2011

Hang in there honey

Bila Cik Aina hilang temper tak ingat dunia :3 
"Aku tak guna . Aku buduh . Takde siapa yang akan, boleh, cuba faham . Kenapa aku yang kene? Bukan orang lain? *Kutukan, umpatan dan perlian penuh kebencian* Baik mati je laa daripada hidup macam ni . Apa guna hidup kalau tiap tiap hari aku macam ni, terbeban! Ya Allah, kau benci aku ke? Aku hina ke di mata engkau? Ni ujian ke musibah Ya Allah? Aku tak tahan! *Campak, pecah, koyakkan barang yang diacapai . Jeritan menyusuli, akhirnya menitiskan air mata*"

Bila Cik Aina kembali rasional :3
Tak mungkin . Everybody makes mistakes because no one is born to be perfect . Tuhan tak sekejam itu . Kerana aku tahu, Dia Maha Pengampun, Dia Maha Penyayang lagi Maha Pemurah . Aku tak patut putus asa . Aku kene tabah . Orang lain kene uji lagi teruk Aina, ingat tu . Everything happens for a reason *Penyesalan, tempelak diri sendiri, flashbacks, kata-kata semangek sampai tiba tiba senyum --'* Maybe salah aku, aku je yang taknak terima kenyataan . Takpelah . Tak guna nak marah, nak nangis pun . Benda dah terjadi . Hahhaha, silly 'ol me xD *Laughs then sings*



You see, when we pray, God always answers us. It’s either a yes, no, or wait. He knows exactly when you’ll need something. Ever experienced those moments where things came along just at the right time? And when we don’t get what we want, it’s obviously a no. And there’s a reason for that, but only He knows what it is. All I know is that He’ll never take something away from you without replacing it with something better. Don’t ever think He left you aside. Just trust in Him. Walk by faith and not by sight



No comments:

Post a Comment