Wednesday, November 16, 2011

Food for skin



Assalamualaikum awak :> Hari ini, kita nak kongsi dengan awak tentang 9 Makanan terbaik untuk kulit :D Kepada kaum wanita, pay attention (!)


1. LOW FAT YOGHURT : Low fat dairy products, kaya dengan vitamin A . Vitamin yang penting ini yang memberikan keajaiban kepada kulit kita .  mempunyai masalah tiroid atau kencing manis, makanlah yogurt lemak rendah organik!


2. BUAH BERI : Seperti plum, strawberries, blueberries, blackberries dan raspberries . Beri ini mempunya kapasiti antioksidan yang hebat . Makan mereka sahaja, campurkan mereka dalam bijirin atau menambahkan mereka ke hidangan lain untuk meningkatkan kesihatan kulit anda semua sepanjang hari


3. IKAN SALMON : Kulit kita memerlukan asid lemak . Selain daripada ikan Salmon, walnut, biji flaks dan minyak canola juga akan memeberikan anda kesan yang menakjubkan . Omega 3 dan omega 6 bunyi macam Sci-Fi flick, tetapi asid lemak ini adalah satu kemestian untuk kulit yang cantik, dan lembap


4. TEH HIJAU Minuman ini mengandungi polyphenols yang mempunyai ciri-cirianti-radang. Walaupun apa yang mereka katakan, teh yang baik tidak akan mendehidrasi badan anda, ia hanya akan berfungsi sebagai anti-oksidan dan agen anti-radang yang akan menyimpan bakteria dan akan melawan radikal-radikal bebas yang membuat umur kulit kita awal


5. AIR : Seeloknya, jauhkan diri daripada meminum air berkarbonat . Sekurang-kurangnya, minumlah 8 gelas sehari ye?


6. BUAH AVOKADO : Ia kaya dengan vitamin B-kompleks dan minyak yang penting dan berfungsi sebagai agen anti-radang . Ia juga melegakan kulit yang merah, gatal-gatal atau bernoda kotor. Anda juga boleh mencampurkannya dengan yogurt dan buah beri untuk menambah perisa!


7. BUAH MANGGA : Ia kaya dengan vitamin A . Buah ini akan membaik pulih sel-sel kulit anda supaya kulit anda tidak kelihatan tidak stabil. Ia mempunyai hanya 70kalori setiap hidangan supaya ia sesuai untuk program penurunan berat badan anda juga.


8. KACANG BADAM Vitamin E membantu untuk melembapkan kulit anda dari dalam. Ia juga melindungi kulit anda dari kerosakan dan penuaan pramatang. Makan badam boleh membantu tisu muka anda dalam bentuk terbaik selama bertahun-tahun!


9. COTTAGE CHEESE Selain daripada kalsium, keju kotej bagus bagi selenium dan mineral yang penting untuk kulit yang muda dan berseri


Satu lagi, amalkan pemakanan seimbang okay? Jangan ketagih sangat dengan junkfoods <---------------Tidak membawa sebarang faedah lol . Makanlah makanan yang halal, ianya jauh lebih baik . Semoga kita semua dapat memperolehi kulit yang menakjubkan!



No comments:

Post a Comment