Saturday, December 22, 2012

Orang selalu cakap Aku ni . . . -,-'






Assalamualaikum

Hari ini, Aku nak luahkan perasaan tidak puas hati aku dengan apa yang kawan-kawan Aku dah mindset dalam otak mereka tentang AKU. So antara perkataan yang Aku sering mendapat komen ialah


 GANAS, KASAR, KUAT, TOUGH, TABAH, and finally MAK
Yeah, I know! -____- MAK!

Tapi bila difikirkan balik, eloklahkan kalau ganas? Lelaki suka yang sopan-sopan bukan yang ganas macam aku hahaha. Ganas itu mungkin sebab Aku suka sukan extreme. Sebab Aku suka cabar diri Aku untuk cuba benda yang lasak. Atau mungkin sebab dulu Aku ni kaki pukul, tangan ni ada je singgah pipi, bahu, perut orang. Tapi sejujurnya, aku tumbuk lembut je tu, belum yang Aku tumbuk full energy hahah. Atau mungkin sebab Aku tegas. Atau mungkin ada yang takut dengan Aku. Atau mungkin sebab Aku ni memang ganas. Kasar? Hmmm mungkin sebab selalunya Aku jenis reti buat tapi dalam cara yang salah. Atau mungkin sebab Aku ni pembuli. Kuat? Tough? Mungkin sebab kawan-kawan Aku merasai segala duri dan kaca yang Aku pijak satu per satu dalam perjalanan hidup Aku. Tapi, Aku masih mampu berjalan. Cehh, hebat komsas Aina. PMR dah habis pun, sia-sia. 


Daniell Zuhaimi tak percaya Aku boleh lembutkan diri -___-

Farah Arissa's previous blog post

Tapi yang buat Aku rasa macam nak kunci diri dalam bilik, taknak minum air untuk 3 hari supaya Aku mati cepat, yang MAK tu. Mak tu sejak Aku sekolah rendah lagi. Mungkin sebab aku sentiasa bersedia dengan barang-barang 'just-in-case' masa kem ke apa-apalah. Atau mungkin sebab Aku memang layak untuk jadi seorang Ibu :3 Kalau boleh, Aku nak tahu apa lagi perkataan yang kawan-kawan Aku akan mention tentang Aku. Kadang-kadang, kita tak nampak apa yang orang nampak. 

So maybe this is a way of me saying "I'm sorry, I'm still figuring out the pieces of myself, 
can you lend a hand friend?" :')




4 comments:

  1. mwehehehhehehehehehehehe. credits for me!!!! :D

    ReplyDelete
  2. chill syggg. (: kekdg personaliti kita yang berbeza buatkan kita jadi special and org akan ingat. weeeee. ececeyh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, I'm glad I'm me haha, thank you Kak Ara! :)

      Delete